Khasiat Air Suam

Dapat dari email. Sebar2 kan lah… :eek:

Fakta ini sangat bagus. Bukan semata-mata berkenaan air suam, tetapi berkenaan Serangan Jantung … Masyarakat Cina dan Jepun minum teh panas untuk ketika bersarapan, bukannya air sejuk, mungkin inilah masanya kita perlu mengubah tabiat minum semasa makan.

Kepada sesiapa yang gemar minum air sejuk, fakta ini sangat bermakna buat anda. Memanglah sesuatu yang nikmat untuk minum segelas air sejuk selepas makan. Walaubagaimanapun, air sejuk akan melikatkan minyak yang kita makan bersama hidangan. Sudah tentu ia melambatkan lagi proses pencernaan.

Sekali gumpalan minyak ini bertindakbalas dengan asid di dalam perut, ia akan memecah dan diserap oleh enzim intestine lebih cepat berbanding makanan pejal. Ia akan selari dengan enzim intestine. Dalam masa terdekat, ia berpotensi bertukar menjadi lemak dan mendorong kepada kanser. Adalah penting untuk minum sup panas atau air suam selepas makan.

Petanda Lazim Serangan Jantung Amaran berkenaan serangan jantung

Anda seharusnya mengambil tahu yang petanda serangan jantung bukan sahaja pedih pada sebelah kiri dada.. Awasi jika terasa sakit yang menyesakkan pada dada kiri. Mungkin anda belum pernah merasa sakit dada semasa terkena serangan jantung. Muntah-muntah dan berpeluh berlebihan juga antara tanda-tanda lazim.

60% pesakit yang terkena serangan jantung adalah ketika sedang tidur dan tidak boleh bangun dari tidur. Sakit pada dada boleh menyebabkan tidak sedarkan diri. Berhati-hati dan berjaga-jagalah sentiasa.. Lebih banyak yang anda ketahui berkenaan serangan jantung, maka lebih peluang untuk anda terselamat.

Pasni kene start minum air suam kerap ler…

7 thoughts on “Khasiat Air Suam”

  1. patut laa kebykan negara yg bermusim depa byk minum air yg suam pada waktu pagi….

    tp kat malaysia..silap2 kena teh ais dgn nasi lemak dah pagi2..

  2. saya bukanlah penggemar air suam. namun, kebelakangan ini, saya cuba untuk mempraktiskannya, dan menjadikan ia sebagai amalan dalam hidup. namun, apa yang dikhuatiri, ada sesetengah org mengatakan minum air suam (secara blebihan mungkin), ada keburukannya. cth buncit, gemok air dan sbg. boleh saya tau, sejauh mana kebenaran fakta itu.

  3. Alhamdulillah terima kasih atas maklumat ini, patutlah jantung saya selalu rasa sakit bila sujud lepas beralih lah pada minum air suam :)

  4. salam.. sy seorang penggemar air suam, bg sy air suam plg best.. ramai yg kata kulit sy cantik.. bukan nk prasan tp kenyataan, ikhlas sy kater, sy mmg xpakai produk aper2 pun.. ini petua mak sy… sy syg mak sy…. :grin:

  5. air suam memang elok untuk badan kite..ia juga elok untuk mengelak dari bermacam jenis penyakit…dulu saya gemar minum air manis, sejuk…sekarang ni saya minum air suam jer..sbb ianya elok untuk kesihatan. :)

  6. saya merupakan seorg remaja lewat belasan tahun.
    sebelum ni, saya tidak suka minum air suam.
    tetapi selepas muka saya ditumbuhi jerawat, saya mula mengamalkan petua ini.
    alhamdulillah..jerawat di muka saya semakin berkurangan :)

  7. entri yang bermanfaat. Betul, orang2 zaman dulu mana ada minum-minum ais ni..kita tgk nenek/atuk kita..minum air masak biasa, air suam, kopi panas. sebab tu orang zaman dulu kuat-kuat dan bertenaga aje kita nampak :)

    air suam memang best untuk kesihatan dan kecantikan :)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

:D :) :( :o 8) :eek: ;-( :grin: :wink: :arrow: :idea: :?: :!: :evil: O:) :-| :-* :-(( :poke: :love: :tired: :emotion: :party: :clown: :worried: X( :p