• jahat!

    Hari Isnin dimulakan ngan rasa sakit hati dan juga sedih. Pagi-pagi lagi sekumpulan makhluk dari MBPJ menjelma bersama lori pikap yang biasanya digunakan untuk menangkap anjiing liar, datang bertujuan untuk menculik kucing-kucing dikawasan bengkel aku.

     
     

    Dan akhirnya 2 ekor kucing yang kiranya aku sayang ler juga telah ditangkap oleh mereka.

    Rasa geram sangat masa depa tangkap kucing aku pakai jaring yang jenis cam tangkap rama-rama tu (bezanya saiz lagi besar). Dah ler kucing aku tu tengah hamil lak tu. Ada gak aku marah depa tanya apsal tangkap kucing-kucing ni. Supervisor (berbaju putih dlm gambar) bole lak cakap ada orang buat aduan. Cmon lar…ini kawasan perindustrian la kawan…bukan kawasan perumahan, bukan kawasan orang makan pun…Sapa lak yang buat nak buat aduan nya? Aku berani bet yang depa ni saja tangkap dan kemudian jual kucing-kucing tu ngan harga tinggi. Mana nak nya aku sempat tengok sangkar dalam trak depa tu, siap ada kucing parsi lagi, ntah maner depa kaut ntah…mesti mengamuk tuan kucing tu nanti bila sedar kucing dia hilang.

    Kemudian depa beralih lak ke bahagian belakang bengkel aku nak cari lagi kucing-kucing yang lain. Kesudahannya sekor lagi kucing kesayangan aku jadi mangsa. =(

     

    Ni yang paling feveret ni. Memang aku selalu manjakan kucing aku ni. Pun tengah hamil gak. Aii geram tul aku dibuatnyer!. Sekarang ni tinggal ler sekor jer warisan kucing aku ni. Budak kucing jantan. Nasib baik dia pandai nyorok masa depa (makhluk jahat MBPJ) tengah mencari mangsa tadi.

    Yang aku herannya, depa ni dah takder mende lain nak buat dah ker? Banyak lagi masalah / aduan / perkara lain yang lagi besar yang patut diutamakan dulu. Misalnya lampu jalan yang banyak rosak, jalan yang berlubang-lubang sana sini, sampah dibuang merata-rata dan longkang yang sentiasa tersumbat. Dah ler tu kat kawasan aku ni bukan main banyak anjing liar dok merayau tanak lak depa tangkap. Yang kucing ni aper sangat lar masalah yang depa leh wat pun? Lagi pun nak bela kucing bukan nya nak kene pakai lesen apa pun. Itupun aku kesian gak aku belikan makanan kucing bagi makan hari-hari.

    Dah terlanjur citer pasal masalah ni, aku nak citer lak masalah kedai potong ayam yang terletak bebetul belakang bengkel aku ni. Masalah utama yang aku alami adalah bau busuk. Tau-tau jerlar kan bau ayam, pastu bau hancing, bau darah ayam kene sembelih…memacam lagi ler! :[

     

    Korang tengok ler sangkar ayam letak ikut suka hati jer belakang kedai orang. Kalu korang cuba gi dekat situ, mesti perasan bau hancing semacam kat situ. :-|

     

    Pastu kalau korang perasan dari gambar tu, saki-baki badan ayam dibiarkan melonggok kat belakang kedai depa. Mesti ler menarik perhatian binatang cam kucing, dan lebih-lebih lagi, GAGAK. Biasanya aku perhatikan ler, depa ni beroperasi dari malam sampai ke awal pagi, so masuk dalam tengahari kira dah takder orang kat situ.

    Apa yang nak aku pertikaikan kat sini ler. Bole ker bukak kedai potong ayam kat sinih? Seperti yang aku cakap pada awal entri ni, kawasan aku ni dikira sebagai kawasan perindustrian. Setau aku kalau nak wat camni lokasinya mesti lah jauh dari kawasan yang ramai orang. Cam nak buat bisnes ternak ayam gak lar. Pasal perkara yang paling ketara yang perlu diambil kira adalah dari segi saliran. Dan juga kene amik kira faktor pencemaran yang bakal berlaku seperti pencemaran udara dan air. Ni jangan citerlar, bau busuk yang melanda cukup meloyakan. Tu belum lagi cite camner depa sembelih ayam. haihhh!!! :oups:

    Yang ni tanak lak depa (makhluk MBPJ) amek tau! Mungkin pasal dah terima habuan kot…tipikal! :choler:

    Tags: , , , , , , ,

18 Comments


  1. Fahmishah says:

    awat x bawak balik umah jer

  2. adib. says:

    habis la..xdak lg laa makhluk ALLAH nak mendoakan tempat tu…abes sume kucing korang tangkap..isk… =(

  3. azmie says:

    Fahmishah on June 2, 2008 at 11:53 am said:

    awat x bawak balik umah jer

    kat rumah takder org lar…saper nak bagi makan? aku malam ajer baru ader kat umah

    adib. on June 2, 2008 at 11:59 am said:

    habis la..xdak lg laa makhluk ALLAH nak mendoakan tempat tu…abes sume kucing korang tangkap..isk… =(

    ituler…takder binatang cam kucing atau burung tak berseri tau tempat tu nt…tp nasib baik ader kucing yang terselamat…akan aku update lagi entry pasal kucing yang terselamat tu nt…

  4. hepan says:

    Buruk prangai derang ni. Soh derang mai sini la byk kucing liar kat blakang umah aku. Haha. Sibuk tempat tu watpe. :choler:

  5. azmie says:

    kucing liar pn takder ar sampai ader kes serang org ker aper ker…kucing…pe je leh wat pn…sian kucing aku…waaa

  6. chidori says:

    ishh aku rasa la tokey kedai ayam tu report pasal kucing kawasan tu dok curi ayam diorang kot.. huhuhu… ;)

  7. azmie says:

    kalu ader kucing aku curi pn itu pn cuma sisa ayam yg dah dipotong…tp aku mmg saspek tokey kedai ayam tu gak…kang aku kidnap sumer ayam tu baru tau… :p

  8. Uncle G says:

    erkhh takkan la kucing nak curi sekor ayam… hahahaha… tapi betui arr… naper kucing yang jadi sasaran? kawasan tuh ade anjing tak mie?

  9. azmie says:

    ader jer…byk lak tu…ader dulu satu group anjing liar serang sekor anak kucing, kucing tu lak sakit mata tak nampak ler kot…mati terus…bukan apa buat main jer…aku tgk anjing tu libas2 anak kucing tu cam kain buruk jer…

    pe aku buat, besok pagi aku cari anjing tu aku tibai pakai kayu panjang…patah kaki dier…puas hati aku…

  10. adib. says:

    chidori on June 2, 2008 at 2:12 pm said:

    ishh aku rasa la tokey kedai ayam tu report pasal kucing kawasan tu dok curi ayam diorang kot.. huhuhu… ;)

    kalau curi pon..mesti dia amek yg org tu buang je..mana laa mampu sekor ayam terus..klu ikan ye laa jugak….

    azmie on June 2, 2008 at 2:58 pm said:

    kalu ader kucing aku curi pn itu pn cuma sisa ayam yg dah dipotong…tp aku mmg saspek tokey kedai ayam tu gak…kang aku kidnap sumer ayam tu baru tau… :p

    xyah kidnap…ko try order virus selesema burung..pastu spray kat tmpt tu… :p

  11. shadowX_19 says:

    yea.. aku sokong ko bro.. biasa a tu gov. masalah kecik kan main laju nak setelkan. kalo jln belobang tunggu pilihan raya kang baru a nak turap balik :-|

  12. azmie says:

    ituler…byk lagi isu/masalah lain yg lagi penting…ni mende remeh temeh yg depa wat…ntah aper2… :-|

  13. xmindfreakx says:

    kuceng adalah binatang yang dimuliakan…anjing makhluk haram dipegang taknak plak di tangkap..anjing lagi cam ci dowh~~

  14. paskal says:

    hurm….maybe tangkap kucin ni ader dalam manifesto pilihan raye aritu kott…. heheeh :D

  15. ikoko says:

    aku rasa pasni, ko kena beli sangkar kucing la.. em..

  16. Norhafidz says:

    aku rase diorang ni anti kucing kot..tu yang attack kucing je tu ;)

  17. DIDI says:

    Em.. tu hobi diorg d waktu lapang.. lpas tu lpaskan smula.. ala.. mcm eksperimen bio.. tgkpap, lpas n tgkap smula.. xkn 2pn aku nk bgtau kot.. huhu

  18. mrschan says:

    skang ramai cat lovers sanggup bayar ratus2 tuk kucing comel…ja’at sungguh kaki culik nih!adukan kat spca

Leave a comment

:D :) :( :o 8) :eek: ;-( :grin: :wink: :arrow: :idea: :?: :!: :evil: O:) :-| :-* :-(( :poke: :love: :tired: :emotion: :party: :clown: :worried: X( :p